Gļebs Panteļejevs

Gļebs Panteļejevs ir viens no spožākajiem un daudzveidīgākajiem Latvijas tēlniekiem, kurš strādā visās tradicionālajās tēlniecības jomās – veido stājdarbus, vides objektus un monumentālās tēlniecības darbus. Viņa skulptūrām ir perfekta plastiskā forma – skaidra, lakoniska, minimālistiska. Tā var būt gan fotoreālistiska, gan abstrakta, statiska vai kinētiska. Māksliniecisko formu bagātina dažāda tēlniecisko materiālu izvēle, ko Gļebs Panteļejevs bieži izspēlē asprātīgos un savstarpēji kontrastējošos savienojumos. Viņa darbi ir bronzā, alumīnijā un no dzelzs, granītā, marmorā, kokā, stiklā un sintētiskajos materiālos. Tik pat daudzveidīgs ir darbu saturs – filozofisks, asprātīgs, sociālkritisks, kultūrvēsturisks un politisks. (Ilze Žeivate)

Gļebs Panteļejevs apliecina sevi kā izteiktu 21.gadsimta intelektuālā postmodernisma pārstāvi. Apbrīnojama ir ne vien viņa “ dieva dotā “ materiālu un formu perfekcija, bet arī nebaidīšanās riskēt, radot semantiski ļoti daudzslāņainus tēlus, ironiski spēlējoties ar vēsturiski nozīmīgiem simboliem un pārkāpjot tradicionālās tēlniecības tabu robežas. Akrobāta cienīgs balanss uz naža asmens: viņš vienlīdz nopietni rotaļājas un savieno it kā nesavienojamus materiālus, kā arī apgriež kājām gaisā mūsu uzskatus par sabiedrības ideāliem un kultūrvēsturiskiem kanoniem, atļaujoties glorificēt klišejas un “ mākslas templī “ ienesot kiča elementus; beigu beigās tas ir balansa meklējums ar paša mākslinieka ego. (Inese Baranovska)

Gļeba Panteļejeva pazīstamākie darbi pilsētvidē ir – Rīgā - 2003. gadā atklātā piemiņas zīme „Melnais slieksnis” pie bijušās VDK ēkas Stabu ielā 16 un piemineklis Oskaram KalpakamEsplanādē; Jūrmalā - 2006. gadā atklātā piemiņas zīme „Tilts un mūžība”; Ventspilī – „Labor Omnia Vincit” (2013), „Staltbriežiem Kurzemē – 100” (2011), „Ūdenslīnija” (1997), kā arī virkne citu skulptūru un vides objektu dažādās Latvijas pilsētās.