Jaunumi

24.09. - 27.09.2020 VIENNACONTEMPORARY 2020

24.09. - 27.09.2020

Marx Halle

Karl-Farkas-Gasse 19, 1030 Vīne, Austrija

Māksla XO galerija  -   VIENNACONTEMPORARY 2020

Mākslinieki: Helēna Heinrihsone, Ilmārs Blumbergs, Paulis Liepa

Stends - B 03

www.viennacontemporary.at

VIENNACONTEMPORARY 2020 Māksla XO galerija, pārstāvot Latvijas mākslas personības- Ilmāru Blumbergu, Helēnu Heinrihsoni un Pauli Liepu, ir izveidojusi ekspozīciju „Par mīlestību uz otru cilvēku. Par mīlestību uz pilsētu. Par mīlestību un attiecībās ar pasauli”. Tiks eksponēti jaunākie Helēnas Heinrihsones un Pauļa Liepas darbi, un tušas un ogles gleznojumi no Ilmāra Blumberga „Venēcijas grāmatas” cikla.

Helēna Heinrihsone (1948) ir gleznieciski jutekliska gleznotāja. Viņa glezno dziļi personisko bez personiskām robežām, kur pašas piedzīvotais prieks un pārdzīvojumi kļūts par skatītāja privātiem notikumiem un sajūtām. Helēnas Heinrihsones gleznu centrā ir sieviete, emocionālas metaforas un poētiskas iekšējo sajūtu fiksācijas. Viņas gleznās skaistums var iekļauj neglīto, bet daba palīdz risinātiekšējo konfliktu starp cilvēka jūtām un prātu. Mīlestības attiecības Helēnai Heinrihsonei ir siltā un vēsā attiecības, tonālās attiecības, priekšplāna un fona attiecības, proporcijas, kas ir nekas cits kā attiecību samērs. Kontrastējošu, piesātinātu krāsu laukumi ir Helēnas Heinrihsones gadiem izstrādāta firmas zīme. Dzeltenie pret violetajiem, zaļie pret oranžajiem – spektra pretējo krāsu sadures līnijas ir Helēnas Heinrihsones nebeidzamo attiecību stāsti!
Savukārt Ilmārs Blumbergs (1943-2016) runā par mīlestību uz pilsētu – Venēciju. Tāpāt kā daudzu citu slavenu cilvēku (J. Brodskis, R. Vāgners, Rainis) likteņos Venēcijai bijusi liela loma, tā arī Ilmāra Blumberga attiecības ar Venēciju var salīdzināt ar attiecībām ar sievieti – savu personīgo sirēnu, gluži kā tas bija Odisejam.
Mākslinieks 2004. gadā devās uz Venēciju, lai izdzīvotu kaislības pats ar savu Venēciju, radot piecus “Venēcijas grāmatas” ciklus: “Dzīves baudīšana”, “Pelēkās miglas un rītu maiņa”, “Cilvēki”, “Vientulība” un “Uvertīra beigās”.
Ilmārs Blumbergs saka: “Man Venēcija bija apskaidrība par laiku. Mēs visi esam mirstīgi, bet Venēcija stāv pāri laikam. Tā ir bīstama un tajā pat laikā tik vilinoša. Katrs šajā “šķidrajā spogulī” redz sevi, tāpēc arī grāmatā nekur tālu no sevis aiziet nevaru.”


Ilmārs Blumbergs
Zīmējums. Venēcijas grāmata. Pirmā grāmata. 2004,
papīrs, grafīts, ogle, tuša, zīmogu laka, 35,4x51,6cm


Paulim Liepai (1978) viss sākās ar domu (vai faktu), ka dzīve ir projekts, kas nekad nebeidzas - mēģinājumi ap sevi izveidot perfektu telpu, atrast vislabāko nodarbošanos, pareizo kombināciju starp vaļasprieku un darbu, patīkamākās tapešu krāsas un ēdienus, pareizā izmēra ābolus, pareizās čības utt. – līdz visbanālākajām detaļām.
“Tie ir diezgan abstrakti darbi, tajos nav tik ļoti taustāmas informācijas. Man vienmēr ir bijis svarīgi, lai taisot, piemēram, kārtējo istabas bildi, kurā attēlots grāmatplaukts, grāmatu muguriņas ir izkārtotas atbilstoši kādai skaitļu virknei. Nevis vienkārši uz dullo dažādos augstumos. Man patīk dzīves iespēlēšana mākslā. Patīk šifrētas ziņas. Kaut kādi vēstures psihi jau to varētu uzost, līdzīgi kā zelta griezumu vai Fibonači skaitļus. Savus darbus nekad nesaucu par grafikām. Tie ir “darbi” - ne vairāk, ne mazāk.”

Atbaltītāji: 
SIA Mākslas galerija Māksla XO ir noslēgusi 2016.gadā 18. aprīlī līgumu Nr SKV-L-2016/57 ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.