Paulis Liepa

Paulis Liepa (1978)

Paulis Liepa savos darbos reflektē par filozofiskiem un aktuāliem notikumiem plašā diapazonā ˗ no pēdējā laika kara sadursmes punktiem līdz vienkāršiem sadzīves priekšmetiem un tēmām - iela, internets, ziņas, reklāma. No vienas smalkas zīmes līdz pat veselai zīmju kolekcijai, kas konceptuāli un saturiski ir patiesības meklējumi, cīņa par ietekmes sfērām, kontrole pār ģeogrāfiskām vienībām, zemes dzīlēm un to šķērsgriezumiem, cinisks, auksts aprēķins, un cilvēce kā bezgalīgi sarežģīts mehānisms, kur karš diemžēl ir neatņemama tās pastāvēšanas sastāvdaļa.
Pauļa Liepas darbu estētika veidojusies 20. gadsimta modernisma grafikas kultūras, dizaina, arhitektūras un inženiertehnisko zīmējumu iespaidā, īpaši atskatoties uz 60.–70. gadu vizuālo estētiku, ko mākslinieks izmanto kā savu izteiksmes valodu. Savā radošajā procesā viņš ir izvēlējies strādāt ar visvienkāršākajām grafikas tehnikām ˗ kalogrāfiju, kartona griezumu (augstspiede), sietspiedi, intaglio, izveidojot savu unikālo rokrakstu, ar ko ieguvis atpazīstamību starptautiskā mērogā un ierindojas starp mūsdienu vadošajiem grafiķiem. 2022. gadā Paulis Liepa savu izteiksmes formu bagātināja ar jaunu tehnisku paņēmienu - uz saplākšņa pamatnes ar akrila krāsu veidotas virsmas faktūrā ieguļas tipogrāfijas krāsas slānis, izceļot smalkumus un akcentējot virsmas reljefu, tādējādi padarot tos par unikāliem, gleznām līdzvērtīgiem mākslas darbiem.
Ar smalku ironiju par grafiķu apsēstību ar perfektu un estetizētu attēlu Paulis Liepa „vecina” savus grafikas darbus, pakļaujot tos tiešai apkārtējās vides iedarbībai – skrāpējumiem, sarecējušas līmes kārtām, krāsas slāņiem vienam pār otru vai zīmogiem un zīmēm, kas spīd cauri papīra lapai, tādejādi „pārkāpjot” grafiķu aroda sterilo etiķeti. Skatītājs mulst šo „nenosakāma vecuma” darbu priekšā, kas varbūt ir bijuši kaut kur pamesti un aizmirsti, un no jauna atklāti šodien.

Paulis Liepa (1978) – šobrīd ir viens no zināmākajiem Latvijas grafiķiem ar spilgtu un atpazīstamu rokrakstu. Beidzis Latvijas Mākslas akadēmijas Grafikas nodaļu (1997–2003). Kopš 1996. gada sarīkojis 17 personālizstādes un piedalījies vairāk nekā 50 grupu izstādēs un starptautiskos projektos Latvijā un ārpus tās. Ir vairāku vietēju un starptautisku balvu ieguvējs grafikas mākslā un laikmetīgajā mākslā, vairakkārt nominēts Purvīša balvai – prestižākajam apbalvojumam vizuālajā mākslā Latvijā. 2023. gadā ieguvis galveno balvu starptautiskā laikmetīgās mākslas mesē Lietuvā ArtVilnius’23 – Labākais mākslinieks ArtVilnius’23.
Pauļa Liepas darbi atrodas vairākās publiskās kolekcijās – Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā (Rīga, Latvija), Latvijas Laikmetīgā mākslas muzeja kolekcijā (Rīga, Latvija), Latvijas Bankas mākslas kolekcijā (Rīga, Latvija), Swedbank mūsdienu mākslas kolekcijā (Rīga, Latvija), Zuzānu kolekcijā (Zuzeum mākslas centrs, Rīga, Latvija), Deutsche Telekom mākslas kolekcijā (Berlīne, Vācija), KAI10|Arthena Fondā (Diseldorfa, Vācija), Simmons Contemporary mākslas kolekcijā (Londona, Lielbritānija), Kaļiņingradas Valsts mākslas galerijā (Kaļiņingrada, Krievija), YUANART kolekcijā (Lucerna, Šveice), Marijas Larsson (Maria Larsson) mākslas kolekcijā (Cīrihe, Šveice)

Vairāk:

https://www.lsm.lv/raksts/kultura/maksla/tiek-apstadinats-laiks-purvisa-balvas-kandidata-paula-liepas-izstade-dailo-makslu-kabinets.a314814/?fbclid=IwAR0PArK5YZ2L3CcwAhRXibuVh-iPZeZ-vbBMxjgNAWBeGrR7bJm5miZ0f7Q

http://www.arterritory.com/lv/teksti/intervijas/8068-visu_laiku_ir_fona_troksnis/

https://www.youtube.com/watch?v=OP-rUSJDM4s